ervaringen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Valerie Akkerveeken - WaarBenJij.nu ervaringen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Valerie Akkerveeken - WaarBenJij.nu

ervaringen

Door: valerie

Blijf op de hoogte en volg Valerie

11 April 2014 | Nederland, Amsterdam

Mijn ervaringen afgelopen week? Bij de gehandicapten is het soms erg moeilijk om te weten welke oefeningen je kan doen, doordat ze allemaal verschillende aandoeningen hebben en niet kunnen praten. De meeste hebben zelfs geen gezichtsuitdrukkingen waardoor je niet weet of je ze pijn doet of niet.
Bij de kleintjes al een paar keer kokhalzend boven een luier gehangen of zelfs gehad dat het meisje plaste en dit langs haar luier op de vloer liep, omdat ze al enige tijd niet was verschoond en de luier gewoon vol zat. Dit is echt hartverscheurend. Bijna alle kleine kinderen hebben dan ook uitslag.
De oude dametjes hebben echt mijn hart gestolen, je zou ze zo mee naar huis nemen.

Verder gaan we met de vrijwilligers vaak in de lunchpauze even een vers fruit sapje bij de markt drinken of naar de supermarkt. In de avond vaak thuis, maar afgelopen zondag waren we allemaal bij Tram Ahn (staff) uitgenodigt om te komen eten. Daarna zijn we naar de rivier gelopen waar een drakenbrug is die om 9 uur vuur spuwt.
Op zaterdag heb ik met Laure, Caroline en Barla scooters gehuurd en zijn we naar het strand gereden. Hier heerlijk 3 uur geluierd en vervolgens door alle wijkjes kris kras gereden.
Zondagochtend zijn we naar de marmerbergen geweest, dat was even zweten. De hele berg met trappen omhoog moeten lopen, ik ging kapot. De grotten waren wel erg mooi, niks meer van marmer te vinden, maar de grotten zijn omgetoverd tot kleine tempels. Aan het eind nog naar de top van de berg geklommen, af en toe op handen en voeten, maar wel een schitterend uitzicht over heel Dan Nang en de kust + eilanden.

Ik vermaak me dus wel!! Ondanks de moeilijke momenten bij de kinderen ben ik blij dat ik dit nu een keer heb gedaan. En natuurlijk kan er veel beter, maar het gaat hier nou eenmaal op vietnamese stijl. Op tijd komen hebben ze bijvoorbeeld nog nooit van gehoord en afspraken maken is dus moeilijk.

Afgelopen donderdag in Dai Loc de verjaardagen van de kinderen die deze maand jarig zijn gevierd. Groot succes! Nadat we taart hadden gegeten en gezongen hebben we buiten een waterballonnen gevecht gehouden, dit vonden wij dus even leuk als de kinderen…

Vandaag is Lotte (NL-25 jaar) aangekomen en zijn we hele middag lekker naar het strand geweest. Nu gaan we zo eten met een hele groep (15 man) en daarna waarschijnlijk naar een club. Morgen met alle vrijwilligers en paar staff naar Hue. Op zaterdagavond de opening van een beach festival op het strand en daarna spelen door het hele stadje bandjes van over de hele wereld. Volgend weekend met een paar naar Hoi An, als afscheid voor Caroline and me.

• 14 April 2014 - 09:15

Nans:

Jeetje Vallie. Klinkt wel alsof je het erg naar je zin hebt! Fijn! Lijkt me wel pittig hoor het vrijwilligerswerk. Knap hoe je ermee om gaat. En zo te horen ook veel lol met de rest vd mensen daar. Wat gaat de tijd snel!! Geniet nog maar flink! Dikke x