aan het werk - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Valerie Akkerveeken - WaarBenJij.nu aan het werk - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Valerie Akkerveeken - WaarBenJij.nu

aan het werk

Door: valerie

Blijf op de hoogte en volg Valerie

01 April 2014 | Nederland, Amsterdam

Maandagochtend eerst een introductie van Mister Viet over de verschillende projecten. Daarna lunch, spagetti notabene. Om 12 uur naar het strand voordat we weer op pad gaan. Op het strand een heerlijk windje en een plons in de zee. Vissers waren netten aan het binnen halen, trekkend aan een lang touw. Dit proces duurde 2 uur, maar wij hebben nog wel geholpen. Om 14:00 werden we opgehaald om naar het Red Cross project te gaan. Hier zijn kinderen tot 5 jaar, gezond en gehandicapt. De enige tijd dat ze uit hun bedje worden gehaald is wanneer er vrijwilligers zijn. De vaste staff is niet geschoold en moet ook van ons leren. Kinderen zittend eten geven, luiers tijdig verschonen etc. Het is confronterend maar de kinderen zijn zo blij je te zien. Om 5 uur weer thuis. Eten staat dan alweer klaar. Na het eten vietnamese les.
Vanochtend engelse les gegeven op een normale kleuterschool, daar worden we voor betaald en dat geld gaat weer naar de weeshuizen.
Net even koffie gedronken op de markt, erg lastig, want ze spreken geen woord engels, mijn citroensap was dus ook geen citroen sap.
In het vrijwilligershuis zitten we nu met 5 meiden, Caroline (zweeds-21 jaar), Lina (zweeds - 21 jaar), Barla (zwitsers - 18 jaar) en Laure (nl - 19 jaar), ik ben dus de ouwe tas...ha ha. Eind deze week komt er een Duitse jongen, geen idee welke leeftijd. (fotos toevoegen is lastig, ga ik een keer rustig voor zitten)

• 01 April 2014 - 21:46

Nans:

Hahaha. Spaghetti. We hadden het er nog over ;-). Geniet maar lekker daar schatteke! X